Alken, Heers

CM in Haspengouw vooral online

CM sluit bijkantoren en biedt dienstverlening aan via het web

Sinds de eerste coronagolf werken heel wat diensten voor de burgers online. Blijkbaar hebben mensen, waaronder ook ouderen en zieken, de klik gemaakt. Het systeem waarbij je bijvoorbeeld bij je mutualiteit een afspraak dient te maken, wordt opvallend weinig gebruikt. Stafmedewerker Heidi Velle van de Christelijke Mutualiteit (CM) legt uit: “We stellen vast dat de dienstverlening is verschoven naar contacten via telefoon en e-mail en dus zetten daar we nu maximaal op in. Vandaar dat we de kantoren in Heers, Alken en Nieuwerkerken voor onbepaalde tijd sluiten. Als er toch persoonlijk contact nodig is, kan je een afspraak in de grotere centrumkantoren in Sint-Truiden of Tongeren”, aldus Velle. “Indien mobiliteit een probleem is, zoeken wij steeds een oplossing op maat van de klant. Vaak is er een mantelzorger met wie de afspraken gemaakt kunnen worden. Daarnaast brengen onze maatschappelijk werkers in het zuiden van de provincie heel wat huisbezoeken bij de oudere en minder mobiele leden”, besluit Heidi Velle.

Plaats een Reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Instagram